fredag 6 augusti 2010

Hundar är inte att lita på...

Tur för Mio att hon redan låg så mycket på pluss och visat sådant otroligt engagemang för vår apporterigsträning, när hon så fullständigt gör mig besviken på B-provet.

Här släpar man sig iväg vinglig och med feber för att hon ska få gå provet och visa hur duktig hon är och så går hon mig i stort sett ur hand direkt. Fast för Mio var det nog en toppendag ändå hon hade jätte kul och var väldigt taggad, medans jag stog brevid och bara styrde så gott det gick.
Ska jag vara helt ärlig så var jag ändå lite nöjd med henne hon tog dirigeringar rätt bra och lyssnade på inkallning och fick beröm för sin vattenpassion, det är bara det att hon inte lärt sig att det bara händer roliga saker om man gör som matte säger först!
Så det är det vi får fokusera på framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar