tisdag 25 januari 2011

Vilken tur!

Av en slump så anmälde jag mig till en kurs på Hundenshus som hette "Från stress till fokus" för att det lät lite som det jag läst om i boken Control unleached och så var det just en kurs baserad på den boken och den första som anordnats i Stockholm. Vilken tur man har ibland!
Instruktören var från Göteborg där hon har den här kursen på 5 tillfällen i vanliga fall så i söndags blev det lite korvstoppning och desto mer att göra hemma.

Jag hade min stressiga Mio med mig och fick bra tips vad som var viktigast för henne och fick upp ögonen för vad jag gör fel. Självkontroll behöver båda hundarna träna på och kanske även matte ;-)

Vilken energi hundar har - Mio var i gasen i stort sett hela dagen och först vid fyratiden på eftermiddagen började hon bli trött och kunde ta det lite lungt i teoripauserna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar