torsdag 27 augusti 2009

En lättnadens suck

Så nu har vi ändå provat tävlignssituationen och jag känner mig lättad...mycket kvar att träna men det gick ändå ok. Mio ville inte ligga, inte alls, så plattsliggningen blev en ganska surrealistisk erfarenhet då hon vägrade att lägga sig ner. Jag sa ligg inget hände, så jag provade igen och igen och igen med lite olika tonfall. Så när vi gett upp så sa dommaren att vi alla skulle göra om för att Mio skulle få ett försök till, men det var samma sak igen så när de andra förarna lämnade sina hundar så fick jag och Mio följa med dem fram till dommaren och vänta där. Ja även läggande under gång nollade vi eftersom hon som sagt inte hade någon lust att ligga eller lägga sig, men övriga moment gick ok. Känns bra att ha fått en check på vad som är kvar att träna och vi fick ju ändå 125p och 3:e pris.
Mio min Mio

2 kommentarer:

  1. Tack Helena och Tony för att ni kom och tittade på och gav mig och Mio stöd när allt kändes tröstlöst.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat hit! :)
    Får säga grattis till första starten iaf!
    Huvudsaken är att du e nöjd med er insats!!

    Carin & Siri!

    SvaraRadera