torsdag 6 augusti 2009

Veckorna går fort nu

Nu är det torsdag igen och dags för vallningsträning i kväll, känner inte att jag lyckats hinna med att träna Max särskillt mycket sedan förra torsdagen. Några stanna med bollbelöning har vi gjort på promenaderna men han vill inte lägga sig efter att han stannat, bara om han är riktigt trött...och inte har vi tränat på ligg kvar medans jag går iväg...tiden går helt enkelt för fort. Igår (ondsdag) körde jag ett träningspass lydnad med varje hund nere på Lindholmen IP och det gick väl rätt bra och ganska fort, ska försöka komma iväg fler gånger i veckan som kommer.

På söndag ska jag och Mio åka på lilla Dummyjakten som LRKÖ anordnar så jag håller på och tränar fotgåendet och stadgan med Mio så mycket jag hinner, mest blir det på promenaderna när jag kan släppa dem lösa. Har insett att hon gör som hon vill mesta delen av tiden ;-) så nu får jag höja kraven lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar