onsdag 2 december 2009

Nya ideer på varför läggandet inte fungerar

När jag tittade på videon från tävlingen så såg jag att jag gick väldigt fort vid läggandet och det tror jag inte att jag gör på träning, har liksom inte kommit till den hastigheten ännu. Så antingen så får jag träna hastigheten eller ta det lite lugnare...så ska jag även byta till ett handtecken på ligg. Testade imorse att köra handtecken och kommando inne (inte så hög hastighet) och det fungerade jätte bra. Så i kväll ska jag prova ute och se hur det går. Kanske lite överoptimistiskt att tro att handtecknet är inlärt och klart till på lördag men jag ska försöka.

Mitt mål med tävlandet har ju varit och är väl fortfarande att få Mio att utföra alla moment så att vi får någon poäng på allt. Känns som ett ganska bra första delmål innan man börjar förvänta sig bra poäng också.

Jag var på föredrag om tävlingspsykologi igår och fick massor av bra tips på vilka mål man kan ha inför tävling och vad man ska tänka på så jag får klura ut något bra Max mål också till på söndag.
Fast för Max har jag nog bara ett mål och det är att han ska ligga kvar på platsliggningen.
Men eftersom man ska ha motivation hela tävlingen, även på sista momentet, så får jag ha något som vi ska klara även efter hoppet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar