tisdag 24 april 2012

Mera agility

Nu har vi kört agility träning två dagar i rad och både jag och hundarna behöver vila lite, ingen av oss är van att springa så mycket.
I söndags blev det en klass 1 hoppbana med lite klurigheter efter en lång raka och det blir lite svårt när jag är 5 meter bakom Max. Men att handla delarna för sig gick rätt bra och alla hinder passerades, även säcken med lite trugande. Mio gjorde även 12 pinnar slalom med mycket hjälp från mig.
I måndags fick jag privatlektion av Eva-Marie innan nybörjarkursen där jag är assistent. Superbra att ha någon som tittar på vilka detaljer det är som gör att det blir fel vid hindren. Mio är väldigt duktig på att följa mina direktioner så jag får inte överdriva eller börja handlingen för tidigt för då blir det fel. Med max är det tvärt om han hinner liksom inte stanna och jag måste vara ute i god tid samt vara på exakt rätt ställe. Men om jag nöter lite på de kluriga kombinationerna med rätt belöningsplacering så kommer han nog lära sig hur han ska hoppa och bli lite förigare i hinderkombinationerna. Mera grundträning helt enkelt och massor av slalom om vi ska kunna tävla den 17/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar