måndag 2 april 2012

Agilityträning

I går så träffades jag, Sara och Susanne för den första riktiga banträningen för i år.
Det var väldigt roligt och hundarna var på hugget men jag känner att jag har svårt att planera och ha en handlingplan. Med Max blir det mest att springa och försöka hinna med honom samtidigt är han ju så känslig för min position och riktning att det blir fel när jag inte hinner med.
Med Mio går det lite långsammare men hon drog till ryggsäcken varje gång vi sprang mot den även fast hon inte fick någonting där...
Dags att ta fram banskisserna och fundera på handling samt öva handling utan hund!

Mio fixar nästan riktig slalom med min hjälp medans Max teknik kräver att vi övar mer och gradvis ställer pinnarna rakt. När han är klar kommer det gå fort som vinden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar