måndag 21 september 2009

Lydnadstävling med kaxiga Max...

Ja så har då Max debuterat i lydnadsettan inte med något strålande resultat men ändå väldigt bra för hur långt vi kommit i träningen. 106,5 poäng gav oss ett tredjepris och sista plats (börjar bli van vid det nu...) Jag var inte det minsta nervös, väldigt skönt, fast ändå lite orolig för hur platsliggningen skulle gå men det löste ju Max bra. Han gjorde som man skulle tills jag gått allra längst bort och vände mig om, då började han smyga mot mig och när han kom fram så la han sig på mitt ligg komando och såg ut att pusta ut och låg lungt hela platsliggningen. När de andra var klara och gick tillbaka så kopplade jag upp honom och gick tillbaka för tandvisning som han ju klarade galant.
Max bästa moment var Tandvisning 10, Inkallande 9,5 Apportering 9 och hopp över hinder 10, resten av momenten får vi jobba vidare med (Platsliggande 0, Linförighet 5, Läggande 6, Ställande 0).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar