fredag 19 februari 2010

Lite tråkig vecka...

Eftersom hundarna dragit sönder vänsterhanden och jag skurit mig i den högra så har husse ryckt in och tagit promenaderna denna vecka...så allt jag kunnat göra var lite träning inne morgon och kväll. Och nu till helgen blir det tydligen snöstorm!

Max och jag har tränat på ingångar till fotposition för att förbereda apporteringen i tvåan och så har han fått apportera hushållspappersrullar, han har ooootroligt fint grepp fast kanske lite löst. Lite snurr (tre varv nu...) och fjärrdirigeringsgrunderna jobbar vi också med.

Mio har också fått träna ingångar då hon absolut inte sätter sig rätt om hon har något i munnen, pluss att hon mosar det hon har i munnen när hon tar sig i position brevid mig...vet inte riktigt hur jag ska tackla det annat än att bara belöna när hon håller fint. Bra med hushållsrullar är att de krachar när hon biter för hårt!
Lite fjärrdirigering och platsliggning har vi också hållit på med.

2 kommentarer:

  1. Tjena,
    Vi kan hjälpa till att spara hushållsrullar åt er :)men egentligen gör det väl inget om hon håller hårt, bara hon inte tuggar? men det kanske är det hon gör?
    /Helena och Diwa

    SvaraRadera
  2. Hon håller fint sedan trycker hon till och släpper och trycker till...tuggar är säkert rätt ord :)
    Jag får nog börja om lite med kort kort tid så kommer det lösa sig på sikt.

    SvaraRadera