onsdag 24 februari 2010

Det börjar bli bättre nu...

Ja vi hade inte bara snöstorm i helgen utan dessutom sjuk hund. Max kräktes lite på fredagkvällen och sedan hade han feber och dreglade hela lördagen, så jag fick ta ledigt på måndag och vara hemma med hundarna så att han fick bli frisk nog för dagis.
Oj vad jobbigt att behöva vara ledig ;-)
Vi myste i soffan och tog promenader i solskenet...
Som tur är har inte Mio blivit sjuk ännu och har vi riktig tur klarar hon sig helt!

Max gör verkligen framsteg nu på våra promenader. Han kan hålla fokus på mig och det vi gör tillsammans i stort sett hela promenaden och hundar på avstånd kan han ignorera om vi jobbar med kontaktövningar. I morse gick han riktigt fin fot ( på rätt plats ) en stund. För att gå fint vid sidan blir han matad med godis i samma takt som Mio för cirka ett år sedan...men förhoppningsvis kan jag avancera lite fortare om jag bara håller ut med separata promenader. Och det borde jag verkligen för nu är det som lyckorus att gå på promenad så det borde verkligen uppväga tidsaspekten, vad har jag annat för mig egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar