onsdag 3 mars 2010

Nu ska här skotttränas!

Äntligen har jag kommit mig för att köpa en knallpulverpistol för min och Mios apporteringsträning, så nu ska här tränas med skott. Mio blir ju så upphetsad när det smäller så tanken är att även om det inte smäller lika högt så blir det ändå en liten tillvänjning att det alltid smäller när man ska apportera, inget att hetsa upp sig för liksom!

Jag har även funderat ut hur vi ska kunna sök träna fast det är en meter snö överallt där man borde vara. Det får helt enkelt bli på parkeringen och vara mer som en dirigeringsövning där jag lägger ut apporter över hela och sedan försöker skicka henne åt olika håll att leta/hämta. Ska bli kul att prova om det fungerar.
Har ju tänkt att anmäla Mio till B-prov nu på våren då chansen att få plats är större så det är dags att börja träna lite målmedvetet. Har väl egentligen inga större förväntningar fast i hemlighet vill jag ju gärna ha en officiell merit på henne även om det bara är ett tredjepris :)

1 kommentar:

  1. Hej,
    jag vill gärna vara med och titta om du skall stå vid stationen och skjuta knallpulverpistol :)Det låter väldigt roligt! :)
    /Helena

    SvaraRadera