onsdag 31 mars 2010

Har dom blivit vuxna?

Det är inte längre fullt ös medvetslös med Mio och Max, har de blivit vuxna eller bara totalt försoffade av våran sjukperiod när de knappt fick gå ut?

Jag blev faktiskt lite besviken häromdagen när ingen av hundarna verkade ha energi för att åka och träna så jag fick stanna hemma :( har aldrig hänt tidigare!
I och för sig så började jag ju inte ens packa ryggsäcken med roliga prylar för då hade nog någon vaknat men de kändes trötta på morgonpromisen och sov snällt hela dagen medans jag städade...

Så jag har fått omvärdera och planerar nu att bara träna lydnad i korta pass när de känns på hugget och försöka åka lite oftare till klubben för "riktig" träning. Däremellan ska jag lägga in lite ordentligare fysträning för dem, långa promenader varvat med aktiva skogspromenader först för att sedan försöka komma ut och springa när JAG fått lite bättre kondis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar