torsdag 25 mars 2010

Läggande med klicker

Så imorse gjorde jag slag i saken och tog med mig klicker och klickergodis (korv i pyttesmå bitar) och gick till skolan som är vår träningsplats på mornarna innan barnen hunnit dit.
Och så skulle jag då få Max att lägga sig utan komando för att få klick och godis...hmm klicker är inte så vanlig ute sa Max och tittade på mig. Det slutade med att otåliga jag fick locka honom med handen att lägga sig för att få sitt klick och godis men ändå tror jag han fattade lite och det gick bättre och bättre. Ska absolut fortsätta på detta sätt för han blev rätt fokuserad efter en stund och tittade bara på min godishand ;-)

2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att börja träna igen. Man får ju en helt anna inspiration när våren börjar komma. Har du lust med en kvällspromenad framöver?

    SvaraRadera
  2. Ja gärna, alltid trevligt med lite omväxling på hundpromenerandet.

    SvaraRadera