torsdag 8 april 2010

Mio fågelapportören :)

Ja i tisdags var Mio och jag iväg till Tumba för apporteringsträning med fågel och hon var som en dröm. Mio tycker fågel är mycket intressantare än dummis och hittar dem även bättre men det beror säkert på att de doftar mer än en tråkig dummie.
Det var första kurstillfället för i år och det märktes genom på den totala otåligheten innan det var vår tur, pip och svårt att sitta still.
Roligt nog så var hon lite bättre på dirigering och att springa rakt ut när jag ber henne än tidigare så den träningen har tydligen varit framgångsrik :o)

På lördag ska vi åka till Nynäshamn för B-provs träning så då får jag se om Mio blivit bättre på fotgående i den situationen eller om hon är lika flamsig som tidigare...jag ska försöka att bara styra henne med rösten så att vi inte gör bort oss med fysisk kontakt på det inbokade B-provet!

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga du och Mio är!! Kul när träningen ger resultat. Provet kommer gå jättebra tror jag.

    SvaraRadera
  2. Heja MIO!!!!
    Ni blir bara bättre och bättre :)
    Lycka till imorgon och hoppas att det gick bra idag!
    /Helena och Diwa

    SvaraRadera