måndag 19 april 2010

Aktiv helg

Lördag morgon var det start på Agility kursen för Mio och vi jobbade med olika hinder i två timmar. Eftersom jag har bestämt mig för att belöna mer med leksak och dragkamp än godis så fick jag jobba hårt för att belöna henne, men vi hade jätte roligt!
Sedan var det dags för start på Freestylekursen fast utan hund så där var det bara jag som blev grillad för att sedan gå hem och träna i lugn och ro.
När jag sedan vilat upp mig lite på soffan så ringde Helena och sa att det var dags att gå ut och spåra...så ut i skogen och lägga årets första spår. Kul hur allt kändes välbekant direkt. Alla hundarna klarade sina spår bra så belöningen blev skogspromenad och efter det var det inte bara jag som var trött som tur var :)

Söndagen blev lite lungare för hundarna för då var det husses tur att få sällskap på golfbanan!

Mio fick ändå sin utlovade sökträning på vasakullen som gick väldigt bra.
Jag hade henne med mig när jag kastade ut apporterna samtidigt som jag sköt med min fina knallpulverpistol så motivationen var på topp, samtidigt som hon också var väldigt duktig på att följa mig och göra som jag sa. Lite taskig känner man sig när man lägger ett sök uppför kullen men eftersom det ofta är oländing terräng eller uppförsbacke på proven så måste ju även träningen vara lite jobbig.
Även om inte provet på söndag går bra så är vi nog ändå på rätt väg nu, bara mer träning som behövs och att tillrätta lägga den så att det går bra och blir rolig för oss bägge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar