tisdag 19 oktober 2010

På agility kurs med Eva Marie

I helgen var jag och Mio på Agility kurs för Eva Marie under två heldagar. Jag lärde mig en hel del om banor och handling av hunden som jag inte hade haft en aning om innan.

Och insåg att OM man vill bli bra på Agility är det väldigt mycket att lära hunden för att kunna vara så snabb som möjligt på banan!

Tror det är rätt bra att jag lär mig grunderna i Agility på Mio så att jag har lite bättre grund för att lära den lite snabbare och osäkrare Max. En av tjejerna på kursen hade en super snabb bordercollie och det verkade ganska svårt att hinna med... Tror nog att jag ska försöka börja lära in lite hinder på Max med snart. Eftersom det är ett litet projekt att bygga upp en bana så är det ju trevligt om båda hundarna kan få ut något av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar