fredag 26 november 2010

Årets sista tävling!

Imorgon åker Mio och jag till Nacka för årets sista tävling.
Jag har peppat mig själv och försökt belöna upp Mios fotgående eftersom det gick så dåligt senaste tävlingen på Märsta-Sigtuna när vi tävlade i en glänta i skogen.
För mio är oftast inte andra hundar någon större störning vid tävling/träning men däremot ett fält med dofter av vildadjur kan vara oemotståndligt...egentligen ska det ju inte spela någon roll vart man tävlar men svårigheterna blir ju olika på olika ställen.

Jag har bestämt mig för att detta blir sista klass 1 tävlingen oavsett hur det går, jag kan inte riktigt motivera mig att forstätta träna dessa moment parallellt med momenten för 2:an. Mycket roligare att göra nya saker och övervinna nya svårigheter.

Det blir första tävlingen i snö så det kan bli intressant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar