torsdag 2 juli 2009

Mera vallningsträning hos Lisbeth

Oj vad man får veta mycket om sig själv när man går på privat lektioner, nästan lite jobbigt. Så länge jag har fokus och koll så beter sig Max bra men så fort jag blir osäker eller tappar kollen så går det åt pipan direkt. Och när jag menar vad jag säger och är konsekvent går det bra så mera sådant framöver...

Fick även lite tips på hur jag ska träna och hantera mina hundar vid hundmöten så om det är någon som vill vara hundmötesfigurant vid någon träning på klubben så blir jag överlycklig (fast kontrollerat förståss om Max är i närheten).

Hur som helst så går det frammåt och vi kommer försöka fortsätta valla åtminstonde en gång i veckan framöver. Man blir ju ändå lite stolt när Max får beröm för det får han fast han blir tokig och springer runt ibland, visst anlag för vallning har han. Nu ska vi bara ta reda på om matte har anlag för att vara fårahede och energi nog att hänga med i svängarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar