torsdag 16 juli 2009

Stora söket och Uppletande

Igår var jag iväg med båda hundarna och Mio fick köra Stora söket ( jaktträning) på en äng och Max fick prova lite uppletande. Båda hundarna imponerade stort på sin matte :-)

Mio fick sitta och titta på när jag kastade ut apporterna och hade sedan en otrolig fart och intensitet trots värmen, hon hittade 5 av 6 apporter (den sjätte som max hittade sedan låg lite närmre så den missade hon).

Max fick också sitta och titta på när jag la ut hans grej eftersom han ska springa rakt ut och leta så måste han få en liten synretning så här i början. Jag gjorde egentligen som när jag lärt mio linjetag fast lite svårare. Jag skickade honom med handtecken och "Leta" och han fattade direkt och sprang rakt ut men började sedan cirkla lite för att sedan hitta grejen. Vi gjorde ca 5 repetitioner sedan var han trött.

Så enda problemet nu är att hitta bra träningsängar för detta var jätte kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar