tisdag 10 november 2009

Måndagsträning på Österåker

Igår åkte Helena och jag till Österåker och tränade för första gången. När vi väl hittat fram så var det ju ganska enkelt att komma dit och det tog bara ca 30 minuter från Lindholmen. Vi blev välkommnade av planvärden och var önskade på platsliggning av andra träningsekipage. Men vi fick skjuta lite på platsliggandet för Mio var som vanligt helt i gasen i början och behövde lite träning först. Jag och Mio jobbade mest med läggandet från grunden fram till färdigt moment och efter platsliggningen körde jag min kedjning med fotgående, läggande, inkallning och ställande. Det gick rätt bra och hon gjorde det hon skulle men med belöningar i momenten så var det ju inte helt tävlingsmässigt.
Ja hur gick platsliggningen? Faktiskt bra med tanke på störning från agilityträning vid sidan om och jag gick bara halva tävlingsavståndet från henne men resten gick tävlingsmässigt även om hon var väldigt uppmärksam på vad som hände runt omkring och såg lite stressad ut.

Vi har börjat träna platsliggning vid frukostbordet igen så Mio och Max ligger stilla hela frukosten med varierande belönings frekvens, borde i alla fall vara naturligt att ligga stilla och vänta på belöning nu...

1 kommentar:

  1. Bra att du tränar platsen mycket! Perfekt att käka frukost & träna hund samtidigt!

    SvaraRadera