måndag 2 november 2009

Trött men ganska nöjd

Helgens aktiviteter gick bra. Mio var duktig på sina apporteringsträningar och Max klarade av att sitta i bilen utan att stressa upp av skotten vid träningen på lördagen. Jag fick bra råd och tips på golflektionen. Vallningen gick väl så där, både jag och Max stressar upp när det inte går som det ska och snart blir allt fel. Det allra viktigaste är att få max att gå eller trava vid fåren inte gallopera som en galning - undrar hur det ska gå till?
Ibland undrar jag om inte hundarna skulle byta aktiviteter, på apporteringen är det ju bra med fart och det är mycket lättare att få mio att gå lungt...
Fast på markeringar och även linjetagen så springer hon nu full fart fram och tillbaka, ser rätt lustigt ut faktiskt :)
Så har jag även bakläxa på visselsignalerna för sök, inkallning och stopp. Jag fick lite coachning hur signalen för sök ska låta och lyckades blåsa en bra söksignal på söndagen enda problemet är att Mio inte fattar den eftersom jag haft en annan fånig signal tidigare...
Även de sociala tillställningarna under helgen fungerade bra och hundarna höll sig ganska lugna. Fast hemma hos mina föräldrar flisade de upp ett antal vedträn under soffbordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar