måndag 18 januari 2010

Första organiserade träningen för året

Igår förmiddag körde jag och Mio första träningen på VaBK för året, vi var båda lite ringrostiga men kul var det :)
Jag jobbade mest med ställandet som är det moment för ettan som vi tränat minst på, där har vi tidigare bara åkt snålskjuts på läggandet så det är inte helt fast. Jag jobbade med bollen som belöning först kast vid rätt och sedan externbelöning med varsegod när det var rätt och det fungerade jätte bra på själva ställandet men däremot ville hon inte stå riktigt still när jag gick tillbaka, väldigt bråttom att få hämta bollen... Tror inte det kommer vara något problem när hon vant sig mer vid externbelöning, nu var det ju första gången vi provade det på träningsplanen.

Provade lite inkallningar för att se hur ingångarna såg ut, inte så bra, men när jag belönade från vänster hand och hade godiset framme när hon kom så tog hon det lite lugnare...
Lite tröstlöst att hon återgår till hoppandet när det går fort, vi har ju ändå traglat vändningar i fotposition hela julledigheten för att hon ska få upp rörelsen att stanna och vända fint med hjälp av alla tassarna istället för att hoppa runt.

Motivationen var det ändå inget fel på och Apporteringen fungerade mycket bättre med att få hämta bollen som belöning. Hur många bollar får man ha med på tävling?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar