tisdag 5 januari 2010

Jullovsspecial

Det har inte hänt så värst mycket under vårt jul och nyårslov mest har vi tagit långa promenader i kylan, hundarna älskar att springa omkring i snön gärna där det inte är plogat. Jag drillar dem i inkallning, gå hos mig och gå fint i kopplet, vardagslydnad helt enkelt, men även lite stanna och ligg/sitt komandon smyger sig in och Mio går gärna fot och tränar läggande och ställande under gång, nu känns det som om hon har börjat lyssna på vad jag säger.

Inne har vi börjat lite på fjärrdirigering och vittringspinnarna och så försöker jag träna om Mios ingångar så att hon inte ska hoppa på mig men det kommer nog ta lite tid. Så fort hon blir lite upphetsad eller kommer i fullfart så blir det genast hoppigare igen...

Eftersom jag tänkt att jag ska prova på freestyle så har jag även funderat på roliga trix att lära dem men det enda jag försökt lite med är att få dem att snurra runt...inte särskillt avancerat.
Men jag har anmält mig till Freestylekursen på VaBK i vår, HOPPAS verkligen att den blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar