tisdag 12 januari 2010

Trix hundarna

Nu börjar snurrandet sitta för båda hundarna, målet är att de ska kunna snurra runt runt på handtecken tills jag slutar med tecknet och sedan har vi andra hållet att lära in... Det är lustigt att se dom så ivriga även Max blev helt upphetsad och började låta lite, fast det är väl inte önskvärt med ljud.

Så börjar jag även bli väldigt nyfiken på att sätta min plan i verket att försöka baklängeskedja LK1 momenten med Mio. Skulle ha gjort det under ledigheten men det har ju inte blivit någon regelrätt träning ännu. Och det verkar ju lite korkat att börja baklängeskedja helheten om man inte ens har alla momenten helt klara... Får väl ge mig till tåls ett tag till!
Jag kan ju börja med att öva med externbelöning inne på apporteringen, borde bli svårt nog för min mat tokiga labbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar