fredag 2 oktober 2009

Galen Mio

Igår kväll åkte Mio och jag till VaBK för att köra igenom momenten inför LK1 tävlingen på lördag. Mio vart helt galen och hoppade jämfota och bet mig i armen när vi kom in på planen och jag stannade för att fundera ut hur vi skulle börja, ganska taggad med andra ord :)

Jag belönade läggandet med att kasta leksaken och kampa när hon kom med den, hon sprang efter den som en tok och kom snabbt för att leka och verkade ha hur mycket energi som helst.
Fotgåendet kontrollerades av Helena och det fick godkännt, hon gick oftast rakt och satte sig rakt. Vi övade också en hel del på platsliggandet men väldigt aktivt, för att det skulle vara roligt att ligga. Belöning var att springa efter leksak och kampa och sista mer seriösa försöket så blev det även bonus godis belöning. Jag har dock inga riktiga förhoppningar om att just det momentet ska ge några poäng på lördag men kanske kanske så sitter hon i alla fall kvar. Har insett att vi måste fixa platsliggningen nu innan vi anmäler till någon mer tävling.

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för helgens tävling :)

    Anette

    SvaraRadera