torsdag 22 oktober 2009

Mio min älskade

I morse var vi hos vetrinären för lilla gullet har fått svamp i tassarna, så ikväll blir det schampobad och så kanske lite salva. Fast salvan verkade ha en hel del andra oönskade effekter och har man väl börjat med den så bör man väl ta hela kuren så jag får se om det bara blir schamponeringar i en vecka innan jag tar till salvan...
Mycket bra att öva lugn och ro samt platsliggning i väntrummet men efter 25 minuters väntan så blev matte sur och gick och sa till att det är nu eller aldrig om någon vill titta på hundskrällets tassar. Det kan bli för mycket av det goda (oplanerad hundträning/gos) när man försöker komma iväg till jobbet i någorlunda tid.

Igår övade Mio självkontroll på Väsby BK medans jag tittade på Helena och Diwa som tränade och det gick faktiskt över förväntan. Lugn och ro på beställning ligger högt på önskelistan just nu.
Såklart blev det även lite "riktig" träning som belöning :-)

2 kommentarer:

  1. Välkommen i schamponeringsklubben av hund!
    Själv ska jag schamponera Siri varannan dag i 6 underbara veckor!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är rätt van vid tassvård sedan min förra hund som hade problem med sina tassar men Mio är inte så van och tycker att man mitt under schamponeringen ska hoppa ur badkaret och springa runt hela badrummet och sedan vägra att hoppa tillbaka...ja ja hon vänjer sig nog efter några gånger. Hoppas jag!

    SvaraRadera