fredag 16 oktober 2009

Torsdagsträning på VaBK

Efter att ha läst en bok om stress hos hundar så var jag lite tveksam om jag skulle åka ner till klubben med Max och försöka träna, förra torsdagen var det ju packat med hundar så det är inte idealiskt för att träna med honom. Som tur var åkte jag ner det var rätt lungt och gott om plats för oss. Vi körde bara kontakt och fotgående med tät belöningsfrekvens och klicker så det blev rätt lungt och Max var duktig. Jag har försökt skynda för fort med hans fotgående så nu kör vi bara det han klarar av så kanske resultatet blir lite bättre. Och jag ska ofta lägga in språngmarch så han vänjer sig vid att även matte FÅR springa, inte bara hundarna, för så fort jag springer vart det än är ska han hoppa på mig, morra och bita, för att stoppa antar jag. Man kan ju inte få nerdrag på fotgåendet bara för att hunden biter en i armen så fort man rör sig lite snabbare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar