tisdag 6 oktober 2009

Testhund på B-prov

I söndags var Mio och jag testekipage på upplägget av B-provet i Vallentuna nästa helg. För oss var det var en väldigt bra genomgång för att se hur långt vi kommit i träningen och inte så nervpressande för mig när det liksom inte var på riktigt. Mio gjorde sitt bästa och var inte det minsta trött efter helgens alla tävlings och träningsaktiviteter.

Stadgan vid skott och kast var mycket bättre nu än i somras så den träningen har gett resultat. Hon var som vanligt väldigt nosig och fladdrig i fritt fotgående mellan stationerna så där har vi en hel del träning kvar. Men jag har kommit på att jag ska träna det med vilt utlaggt så då bör det gå ganska lätt att få henne att förstå konceptet.
Hon hittade alla fåglar och apporterade fint, det enda problemet där är längden i söket, hon söker brett men inte så långt bort från mig så på sista sökapporten fick jag gå ut i området för att få ut henne.

Man blir ju lite stolt när man ser henne i arbete :)
Undrar lite hur stor del jag har i hennes utveckling hon är ju ganska självständig och det är nosen hon jobbar med, inte mycket jag kan göra där....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar