onsdag 14 oktober 2009

Lydnadsträning med vilda Mio

Ja man får väl vad man belönar och jag har tydligen lyckats göra båda mina hundar till träningsidioter. När jag börjar packa ryggsäcken och klä på mig står båda och hoppar och stressar i hallen och den som får följa med blir helt övertänd. Igår var det Mio som fick följa med till klubben och hon var jätte fokuserad men lite för uppstressad för att vi skulle få någon bra träning av platsliggningen även om vi försökte lite ändå.
Ställandet gick jätte bra på det sätt som jag kört med max, kasta bollen bakåt först vid kommando och sedan efter kort väntan. Läggandet gick också kanon men det var ju träning så varför skulle det inte fungera då ;-)
Fotgåendet var också väldigt bra men några sneda sättanden smög sig in och första vändan var hon väldigt skuttig. Jag tog bollen till hjälp även vid inkallningen och kastade den mot henne när hon kom in till mig för att få henne att vända vid mig snabbare och inte springa förbi och vända eller hoppa på mig för vändingen. Det verkade fungera ganska bra får se framöver hur det artar sig. Roligt hade vi i alla fall!

1 kommentar:

  1. Det var supersnyggt det mesta ni gjorde :) och sen glömde du skriva att ni gjorde fjärrdirigering värd 10poäng!

    /Helena och Diwa

    SvaraRadera