lördag 10 oktober 2009

Max

Max och jag har under veckan försökt träna in ett snyggt fotgående, men det är inte det lättaste med en hund som blir störd av minsta lilla och måste kolla upp allt som rör sig innan han kan fortsätta träningen. Så länge förustättningarna inte förändras så håller han bra fokus men händer något så tappar han helt. I onsdagskväll var vi på VaBK och tränade och då med bara ett ytterligare ekipage på gott avstånd och efter 20 minuters bus och lek som belöning på fotgående så såg det ganska bra ut...
Jag försökte också klura ut hur jag skulle få Max att stanna stående både snabbt och tills jag kommer tillbaka...där är vi nog inte helt klara ännu men ändå på väg. Läggandet kan jag inte göra så mycket åt tills i morgon, han lägger sig ju men snett och inte direkt...

Vilka värdsliga bekymmer :)
Vad är det mot att Max tack vare allt uppmärksamhet och träning utvecklats enormt på senaste tiden och faktiskt gillar att träna och vara med sin matte nästan lika mycket som att leka med sina hundkompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar